2013年9月17日 星期二

尋求你們的共同點 (SEEK WHAT YOU HAVE IN COMMON )

2009/04/08 11:07

這篇文章是很多年前在網路上下載的, 我很喜歡這篇, 轉貼於此分享大家. 若有侵權請告知
******************************************************************************
Stephen Hanson

「這是我要求眾多新娘合一的時刻。你們之間太多人爭吵不和,思想分離你們的事多過於如何合一的事。

你們為實際上並不重要的事情爭吵,你們將教派視為徽章穿戴著,你們擁有自己喜好的教義和信仰。你們說嬰兒應像這樣而不應像那樣受洗,你們說敬拜應該充滿美好的氣氛和講道。

敬拜我應該是一個讚美並高舉我的時刻,你們被呼召用心靈和真實來敬拜我。我不在乎你們穿什麼衣服,我不在乎你們是否用讚美詩集唱歌,我不在乎你們唱歌或演奏時是否使用弦樂器,我不在乎你們使用鋼琴或管風琴演奏,我不在乎你們是否有接待員。

但我在乎你們的心是否與我同在,我在乎你們是否彼此不滿。

我不在乎你們的講壇是否木製或漂亮,我不在乎你們的窗戶像什麼,但我在乎你們靈魂的窗戶像什麼。」

「告訴我,你是浸信會或循道會?你是路德教派或五旬節教派?你是一個超教派或是一個社區教會?我告訴你,我對這些事不感興趣。你是否將我於你生命中的首位?我在尋找一個在世上可以代表我的新娘,願意全部奉獻給我的人。尋求發現我信徒的共同點,否則敵人像怒吼的獅子找尋可以分離你們的方法」

"This is the hour, this is the hour when I AM asking many of my bride to come into a state of unity. For too long many of you have quarreled and bickered among yourselves. You have chosen to think about what divides you rather than what unites you. You quarrel about things that don't really matter. You wear your denominations like a badge. You have your own pet doctrines and your own pet beliefs. You say a child should be baptized like this and not like that. You say a service should be filled with wonderful entertainment and wonderful preaching. My service should be a time of praise and uplifting to Me. You are called upon to worship Me in Spirit and in truth. I don't care what your clothes are like. I don't care if you sing songs from a hymnal. I don't care if you sing or play upon string instruments. I don't care if you play the piano or play the organ. I don't care if you have ushers or not. But I do care if your heart is with Me or not. I do care if you have a grievance against another. I don't care if your pulpit is wooden or beautiful. I don't care what your windows are like, but I do care what the windows of your soul are like. "

"Tell Me, are you a Baptist or a Methodist? Are you a Lutheran or a Pentecostal? Are you Non-Denominational or a Community Church ? I tell you that I AM not interested in these things. Do you put Me first in your life? I AM looking for a bride that will represent Me on this earth. Ones that would be sold out to Me. Seek to find what you have in common with my believers. Otherwise, the enemy roars like an angry lion seeking how he would divide. "





沒有留言:

張貼留言